Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

torsdag 3 januari 2008

Flyttäventyr

Jag är så nöjd och glad men totalt färdig......igår flyttade vi ju! Maken och de 3 äldsta bar och körde möbler medans jag var kvar i huset och städade. (hur fan kan det bli så mycket skit???? Jag som tycker att man går och städar lite varje dag). När det var dags för sista vändan så insåg vi att det blir inte en sista vända för vi får inte plats med allt!!!!!!!!!!!!! Okej vi tar resten i bilen imorgonbitti när vi lämnar igen kärran. MEN!!! Vi var så tungt lastade så vi blev ståendes i en uppförsbacke och kom inte upp!! Bilen bara spann. Jag höll på att bli tokig, klockan var 21:30 och vi hade fortfarande inte ätit middag, så där lagom hungrig och slutkörd var det inte lätt att komma på en lösning! Men vi ringde vår vän som alltid ställer upp och han kom och försökte bogsera oss plus kärra, men icke...vi var fast!!! Jag kände att hysterin var inte långt borta. Vår vän ringde en annan vän som hade traktor och fixade att han skulle komma och hjälpa oss. efter en fyrtio minuter kom denne kille och bogserade upp oss från backen (TACK SNÄLLA TRAKTORFÖRARE).....och livrädda för mer backar försökte vi hålla farten uppe men det är inte lätt i världens snöoväder (perfekt väder att flytta i). Men vi kom fram utan något mer stopp, skynda in med grejorna från bilen...för att klockan 23:30 bli bjudna på middag (första målet efter frukost klockan 6). Så tack kära syster för att du höll middagen varm åt oss och att ni var vakna så att vi fick komma och äta!

Jag är så lycklig men sååååååååååååååå trött!!

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter helt klart jobbigt och tur att ni fick hjälp. Suveränt att det är klart så här långt nu ändå :D
Grattis i massor åt flytten.
Ha en br kväll nu. Kram

Anette sa...

beerbelly; tack ..du ropar kudden tror jag, sover nästan, hela kroppen är slut. kramar

Peter Madison sa...

aahh...skönt!! Det är roligare att packa upp än å packa ned! Helt klart!

la linda sa...

åh herregud! men nu är det över, och internet verkar du fått igång också. stor kram, grattis och lycka till!!

Anette sa...

peter: absolut roligare att packa upp än packa ner. Känns så skönt.

lalinda; tack , det var ett äventyr man kostaterade att det ska inte vara enkelt! :D

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!