Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

söndag 20 januari 2008

Löpning (och jag menar inte att springa)

Det är komiskt eller egentligen inte...men mitt under denna hemska sjukdomspärs, så kommer min hund i höglöp (och ja jag har både tik och hane), har ju fått två kullar och tänker inte ha den tredje denna gång. Tiken behöver vila och även jag för gudarna ska veta att det är ett jobb och ansvar att ha valpar, även fast det är mycket kul också.
Stänger vi in den ena står den och ylar och vill ut och vice versa, så det har varit att passa på de, och det är inte lätt ska ni veta....man har ju andra saker i huvudet också.

Men jag tror vi har lyckats hitills så det är väl bara att stå ut, men det känns som en hund löper i flera år.

Men nu vet ni att det är liv i mig och att jag inte är sysslolös. Det enda jag funderar på nu hur jag och maken ska klara detta när ungarna är i skolan, jag menar antalet personer som kan vakta minskar ju??????????????????????

Alltså ännu tuffare imorgon!

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Oj jo då förstår jag att ni har att göra. Hoppas det går bra och att hon slutar löpa snart.
Kram

Anette sa...

beerbelly; jo du..det önskar jag med. Det är ett jävla passande, och pipande hundar :) Kram

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!