Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

onsdag 18 juli 2007

Att vara förälder.....

Att vara förälder är utav 10 gånger roligt 9.
Just nu vet jag inte vad som är fel, det är surt och grinigt!
20 åring som lever rockstjärneliv, 17 åring som växlar från dag till dag i humöret, 15 åring som är uppkäftig och själv påstår att vi blir arga bara man inte håller med oss, 13 åring som tycker att han ska vara uppe dygnet runt nu bara för att det är sommarlov, 8 åring som tjuter så fort hon inte får som hon vill och en 7 åring som har sönder nåt så fort något går emot honom!!
Ja ni undrar säkert varför har du då så många barn? Om du bara gnäller på de!
Då kan jag säga att såna här dagar är egentligen väldigt få men de är desto intensivare när de är, men som tur är så har vi mer kul än bråkar! Men just idag skulle jag kunna ge bort de gratis eller så tar jag den ena och slår den andra med!!!!!!!

Sen gör det ju inte saken bättre att det är alldeles för mycket månad kvar för min plånbok, förstår inte att månaden inte kan vara lika länge (eller kort tid om ni så vill) som pengarna på mitt bankkonto!?

Men det är bara att stå ut, det kunde ju varit värre!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar* När jag var tonåring var jag en mix av allt du nyss beskrev. En tortyr för mina stackars föräldrar. Tur att jag blivit en ängel nu. *harkel*

:)

la linda sa...

det är lite jobbigt nu när man börjar inse att man kanske inte alltid hade så rätt man trodde när man var tonåring själv. jag börjar inse att det låg en hel del i det min underbara mami sa när hon var som dummast ;) hmm... tror det är en del av uppväxten, något man måste gå igenom som barn och som förälder, en prövning. men glöm inte att det är minst lika jobbigt för dem, hur oresonliga, olydiga och uppkäftiga de än är. håll ut gumman. fem undebara barn är mer än två :) does that make sense..?

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!