Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

fredag 27 juli 2007

Åldersgräns

Fredag...vilken härlig dag! Man har två lediga dagar framför sig. Vad ska vi göra? Dricka lite Cava och slappa för att man vet att man har två lediga dagar framför sig.
Äldsta dotter ska ut med en kompis (Nick) och jag säger att jaha du har börjat dejta Nick nu? Nähä vi är bara vänner svarar dottern med ett leende som hon tror är hur hemligt som helst. JAG vet att de dejtar, hon kanske ska ta honom som en pojkvän, men hon har inte lust att berätta just nu.
De två minsta talar om att de ska minsann på bio, de ska se Shrek 3 (vilken de sett minst 10 ggr hemma redan) de ska ju få följa med Mireia och hennes familj åter igen. Men bion börjar kl 22 och slutar oo!!! Är det inte de äldsta som ska stanna ute halva natten? Är det inte de äldsta man ska vara oroliga för när de är ute och ränner?
Här i Spanien börjar den oron redan när de är 7 år, och de är på bio och inte kommer hem förrän klockan är 00:35!! Var är allt på väg? Ska de äldsta som är mellan 13 och 17 år vara ute hela natten? Är det så det är i Spanien? Hjälp mig ,jagkommer att dö av oro. Nu kom de iallafall hem och de hade iallafall haft kul och det är väl egentligen det vikigaste.............men lite orolig måste jag ju få vara , jag är ju mamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

San sa...

Tack, söta! Vi har ju alla vårt bagage, och mitt är nog inte särskilt tungt egentligen. Jag är lycklig. Och oroa dig inte för barnen, det är normalt spanskt liv ;-). Och du vet ju att när de ska in till barca och härja när de blir äldre, så finns tant Sandra och tant Linda här redo att rycka ut. Trevlig helg! Puss och kram

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!