Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

söndag 22 juli 2007

En söndagspromenad.....

Idag var jag ute och gick lite med mina tre minsta skruttar, handlade mat och cigaretter. På vägen hem började en rolig diskussion......................
Den började med att Jessica sa när jag är så gammal som Maria (storasyster 20 år) ska jag köpa en motorcykel och då är du mormor! Jag sa att om jag ska bli mormor så måste du ju få barn först, jag blir ju mormor när du och Maria får barn och jag blir farmor när Mikael, Felix, Fredrik och Lucas får barn.
Jag får aldrig barn svarade Lucas (7år), men det kan du ju inte säga nu sa jag, du vet inte vad som händer om 20 år. Lucas sa då att han trodde Fredrik skulle gifta sig med Xenia (en tjej i hans klass), jag kunde inte låta bli att småle. Fredrik försökte då att förklara för sina småsyskon att man träffar ju massa folk och då kanske man träffar nån som man blir kär i och som man gifter sig med och skaffar barn. Jag ska aldrig gifta mig svarade Lucas. Killar kan ju inte föda barn svara Jessica, de går ju bara omkring med barnet i sig och sen ger de det till tjejen som sedan föder det. Ganska simpel förklaring men den stämmer ju!
Då började Jessica fundera högt om vad hon skulle jobba med när hon blir stor, hon visste inte riktigt men hon trodde hon skulle bli polis. Åka runt i polisbil och jaga tjuvar och hjälpa skolbarn att gå över gatan.
Lucas svarar då helt iskallt; Jag ska bli chef!
Jag tyckte det var en bra ide att sikta högt från början.
Jag tycker att det är så kul att höra de små fundera högt, och höra deras diskussioner. Det är sånt man sparar och visar när de blir äldre.
Jag går fortfarande med ett leende på läpparna och tycker att än så länge har de gjort rätt val i sitt yrkesliv!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom är kloka di små

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg Återkommer

la linda sa...

ååh... verkar som de där barnen är lika underbara som sin mor ;)
jag älskar att höra barns diskussioner. så simpelt, enkelt och självklart!!

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!