Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

lördag 28 juli 2007

Babbel

Lördag...mm det ordet smakar gott, man är fortfarande ledig och solen skiner! Många tankar som far runt i huvudet, mycket som händer just nu, men ändå händer ingenting! Hur kan det vara så?
Var in till Barcelona en snabb sväng idag, handlade lite mat och tittade på rean. Mycket folk, mest turister dock undrar varför inte de passar på att bada och sola när de är här och det är så varmt, i Sverige regnar det ju har jag hört!
Handla och titta på saker hinner de väl senare under dagen?? Usch för turister säger jag, men de har ju sin rättighet att vara här, bara de håller sig ur vägen för mig. Jag är ju hemma, och vill bara handla lite mat åt min familj. Hör hur de svär över att Spanjorerna inte kan engelska, men lik förbannat står de i kassan och försöker fråga saker på engelska!! Är de dumma eller? Ja jag tycker också att det är dåligt att spanjorerna inte kan mer engelska, det är många turister här och många nationaliteter bor faktiskt här. Men allt är ju dubbat till spanska så de behöver ju inte anstränga sig för att lära sig heller.
Min femton åring läser engelska i skolan, men han är bättre på engelska än sin engelsklärare, det är lite skrämmande, han kommer ju inte att utveckla sin engelska med hjälp av skolan iallafall.
Tillbaka till turisterna, de står och skäller och gapar på engelska till den stackars kassörskan som svarar så gott hon kan, då på spanska, och cirkeln är igång, vet inte hur många gånger man har ryckt in för att hjälpa de att förstå varandra och då är inte min spanska nåt vidare (men jag jobbar på att den ska bli bra)! Och oftast är det kassörskan som tackar för att man hjälpte till ,turisten säger minsann ingenting.

Nog om detta, idag har vi grillat och små städat lite. Snart ska vi ta med våra barn och gå på tivoli, de håller på att bli tokiga av väntan, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det ju!
De äldsta grabbarna läser sista boken av HARRY POTTER (på engelska) för glatta livet, blir lite avundsjuk jag skulle också velat läst hela dan...jag vill ju också veta vad som händer!
Maria har inte kommit hem än, hon sov över hos "kompisen" Nick , och de ska till Razmatazz ikväll.....som vänner då givetvis :)

Vi får se vad jag hittar på .....imorgon ska vi till stranden och det ska bli underbart skönt!

Inga kommentarer:

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!