Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

fredag 27 juli 2007

Vänner..thats what friends are for

Jag trodde och tror eller rättare sagt hoppas att ärlighet är en viktig del i livet och i vänskap, jag försöker att alltid vara ärlig mot mina vänner iallafall. Sen hoppas man ju att ens vänner är lika ärliga tillbaka (ja jag vet att folk snackar bakom ryggen på mig men de kallar jg inte mina vänner).
Är man vänner sker allting alltid på lika villkor inte bara på den enas villkor.
Om ens vän ringer och man har möjlighet att svara så svarar man, om det är en ytlig kamratskap kan man välja att inte svara eller avvisa samtalet, men inte om det är en sann vän.
Jag kanske ÄR gnällig men jag ÄR väldigt ärlig och tycker att man ska stå för det man tycker och tänker. det kommer man längst på.
Med ärlighet får du också förtroende .....ja ni vet livets cirkel. Och ja man kan inte älska alla men då behöver man inte låstsas att man gör det heller!
Nej usch vad jag gnäller, jag som har så underbara vänner...men detta är ju dock en tanke!
mina vänner brukar OFTAST svara om jag behöver ha tag på de så.......men man hör ju andra berätta och jag tycker det är lite skrämmande.

ps vill passa på att ge min Linda ett fång av rosor för hon fanns för mig en natt när jag som mamma var väldigt orolig ds

1 kommentar:

la linda sa...

söta underbara mamma anette, no big deal, vi delade bara problemet och paniken för att göra den lite lättare att bära, som sagt, liksom vänner. puss.

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!