Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

söndag 25 november 2007

Inget att göra....

Så är helgen snart till ända...fredag massor med gott vin, lördag massor med gott godis och söndag?????? Än så länge känner jag mig rastlös och bara trampar omkring men man vet ju aldrig vad dagen har i sitt sköte, det är bara att hoppas.
Snön faller utanför fönstret men det är inte lika kallt som det var igår.
Tycker det kunde vara december NU, vill äta god julmat, julskinka, vörtbröd, prinskorv, lutfisk.....ja äta allt som hör julen till, det var 2 år sedan jag åt riktig julmat så ni förstår att längtan är STOR!!!

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Lätt att bli rastlös på söndagar. Kan vara bra att bara vila då kanske?
Hehe fattar att du är sugen på julmat då. Jag brukar vara sugen med, sen blir det ofta fört mycket direkt ändå.. Men det är gott i början :)

Anette sa...

beerbelly; jo ofta blir det för mycket men jag vägrar att äta jultallrikar och julbufffer innan jul, första smaken komer på kvällen den 23 december när man gjort skinkan. ÅH det är såå gott då, gör inte ens helgskinkor för att jag vill spara det underbara till julafton, just för att elimenera risken att bli för trött på det :)

beerbelly sa...

anette: Det är en bra plan. Jag försöker köra den med om det bara går :).

Maria sa...

Jag längtar som FAN efter julen och all julmat. kommer fan bli fet efter julen detta året! ;)

Anette sa...

beerbelly; testa..du kommer se att det kommer bli ännu större njutning :)
Och väntan gör att det känns som man kommer till himmel riket när man väl smakar ...ha en trevlig kväll

Anette sa...

Maria; Det skadar inte om du går upp 50 kilo, du är såååå mager ;)

beerbelly sa...

Det lutar åt att det blir en test av det i år. Tror inte jag kommer vara med på något julbord på jobbet heller, så det borde vara lätt ordnat :)

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!