Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

söndag 18 november 2007

Minnen

Idag ska det tvättas som vanligt. Har två förkylda ungar hemma som kommer kräva sin uppmärksamhet.....
Kom och tänka på när vi bodde i Spanien och inte varit där så lång tid och jag och min då 14 åriga son skulle iväg och handla innan min äldsta skulle komma och hälsa på för första gången och när vi stod i kassan så svimmar min son!!! För första gången i hela sitt liv och i en affär där de inte förstod ett ord engelska. Jag kommer ihåg min rädsla och panik att inte få hjälp, min son låg på golvet, kritvit i ansiktet och en himla massa människor bara stod och tittade. Gud vad rädd jag var, men det kom en spansk sköterska och kollade blodtryck och blodsocker och försökte förklara för mig på spanska, det slutade med att jag fick ringa en väninna och hon fick prata med sköterskan och sen förklara för mig. Allt slutade gott, han hade nog sovit för lite och ätit för lite, men det visar vad utlämnad man kan känna sig när man är i ett land där man inte förstår språket.
Vet inte vaför jag kom och tänka på detta idag, men det känns skönt att man är tillbaka i sverige där man i allafall kan göra sig förstådd!!

4 kommentarer:

Maria sa...

hahaha och en vecka senare svimmar jag i samma affär! Carrefour lät ju undra vad våran familj håller på med. Från ochm ed då stod de alltid beredda utifallatt någon i jansson familjen skulle svimma ;) hahaha

Anette sa...

maria; jo det stämmer, men din svimmning berodde på en jä-la baksmälla och lättare att förstå, icke sagt mindre otäckt med svimmning

Maria sa...

haha jo jag vet, men det jag menae var bara tt carrefour lär u undra vad vi gör egentligen ;)

Anette sa...

maria; jo men det är tur att vi ser till att de har nåt att göra, nackdelen är väl att de tänker "vilka klena svenskar" ;)

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!