Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

onsdag 28 november 2007

Oattraktiv..ingen vill ha mig....

Jag har börjat tappa tron på mig själv...ingen som vill ha mig..jag söker och söker jobb och jag tycker jag har ett bra cv med ett inspirerande personligt brev, men det är aldrig nån som hör av sig :(
Jag som så gärna vill ha ett jobb, jag börjar bli tokig av att bara gå hemma nu. JAG VILL JOBBA! Visst det var skönt ett tag, men nu har det gått evigheter. Men det ser ju uppenbarligen ut som ingen tycker jag är attraktiv på arbetsmarknaden så jag vet inte vad jag ska göra snart. Sånt här gör ju inte att självförtroendet stiger precis, man peppar sig varje gång man skickar en ansökan "nu kommer de höra av sig" men det är tyst som i graven. Men jag har iaf idag skickat iväg ca 5 stycken ansökningar, jag är inte den som ger upp!!! :)

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Bra att du kämpar på. Det kan behövas många ansökningar förstås. Hoppas det lossnar.

Anette sa...

Beerbelly; Tack för peppningen, men man blir så trött, jag vet att jag är duktig och att jag kan min sak, men det är alltid nån annan som får tjänsten, men jag är en jävel på att skicka ansökningar nu iaf

beerbelly sa...

Det är bra det. Brukar du ringa och snacka med dem också ett par dagar efter att du skickat?
Ett hett tips annars. Är det jobb som ganska många söker så behöver man påminna om att man finns ibland ;)

Anette sa...

Beerbelly: hur skulle jag klara mig utan dig? Inte alls, du peppar och ger bra tips, en fantastisk man :) tack snälla . Jag ska ringa nu på en gång, har inte tänkt på det

beerbelly sa...

Jepp fantastisk på långt håll åtmisntone ;).
Hoppas det hjälper :).
Fråga lite om jobbet och verka intresserad bara. Sen berätta att du skickat in ansökan och undrar när de räknar med att ha gått igenom dem (eller likn).
Självklart får de höra av sig om att träffas live eller om de vill ha mer uppgifter.

Lycka till.

Laanna sa...

Men, skrev inte jag en kommentar här förut? Den bara försvann.
Jag tänkte bara säga att jag känner igen mig. Och att ibland får man kämpa länge!:)

Anette sa...

Beerbelly; tack jag behöver ditt stöd, men ikväll blev det en flaska vin för att trösta sig så att säga.

Laanna; Det känns tungt just nu, så jävla tungt men det är skönt att veta att man inte är ensam. Tack.

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!