Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

fredag 3 augusti 2007

Tankar

Augusti i Barcelona, det är varmt och staden kryllar av turister. Jag jobbar och sliter och försöker hinna med stranden iaf på helgerna. Läser på kvällarna för det går inte att sova för att det är så varmt, handlar lagar mat och allt det där vanliga som man alltid gör.
Allt går som i en cirkel, jag blir rastlös, ska det verkligen vara så...gå upp, gå till jobbet, jobba jobba äta lunch samma sak händer imorgon!
Men jag är ju nöjd med mitt liv, varför kommer denna rastlöshet?
Ja hade ju gärna varit miljonär och haft tid att utforska mitt land som jag bor i men man kan ju inte få allt här i livet!
Min mamma undrar om vi någonsin kommer att flytta hem till sverige igen, nja tror jag inte säger jag, men man vet ju inte. Jag måste ju tänka lite på barnen, kan ju inte hatta omkring som en annan rastlös själ, barnen måste ju ha någon stadig grund att stå på, åtminstonde ett par år åt gången. Jag älskar Barcelona, i och för sig min by Alella mer och detta är mitt hem, det är här jag är hemma!
Så jag får ta och rycka tag i mig och inte grubbla så mycket, utan mer konstatera at vardagen kommer var i världen jag än befinner mig. Ha en trevlig helg , det tänker jag ha iaf.

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart det bara ska gå runt. We are the robots. Man kan ju undra om han som skapat oss skrattar eller gråter åt oss. Truman show, you know... Beundrar ert mod att lämna trygga Sverige. Håller med din mamma. När kommer ni hem? Va ni tvugna o flytta så långt?

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!