Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

fredag 10 augusti 2007

Meningen med livet

Vad är meningen med livet?
Det är en fråga som kan ältas och nagelfaras flera gånger om.
Är meningen med livet att hela tiden sträva efter något, eller är det att känna tillfredsställelse över nuet?
Kan meningen med livet kanske vara att var och en ska bli lycklig i sin värld?
För somliga är det viktigt att göra karriär, att komma någonstans här i livet. Många skaffar sig avancerade utbildningar, för att sedan sikta på drömjobbet. För många går dock livet sin gilla gång och deras drömmar förblir drömmar.
Om man tänker efter skulle nog livet te sig ganska torftigt om man uppnådde alla sina drömmars mål.
Frågan är om det sedan skulle finnas kvar någon mening med livet.
Jag tror inte att det finns något rätt svar på frågan ”Vad är meningen med livet?”, utan man får gå till sig själv som person...........

Inga kommentarer:

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!