Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

torsdag 2 augusti 2007

VÄN!!

Först - tjej och kille kompisar......
Sen - tjej och kille kärlekspar.......
Efter - tjej och kille inte kompisar längre!

Varför är det så? Varför fortsätter inte tjej och kille att vara kompisar för om de blir ett kärlekspar och det tar slut så är de oftast (med betoning på oftast) ovänner efteråt.

Jag hade en killkompis och han var min allra bästa vän, precis som vänskap ska vara, vi litade på varandra i vått och torrt och stod upp för varandra i hårda och goda tider. Alla väntade på att vi skulle bli ett par men jag ville inte förstöra den vänskap vi hade.
Vi var unga och livet lekte, jag skaffade familj och han hamnade snett. Ändå fanns jag där för honom och det var till mig han kom och bad om hjälp. Vi kämpade ihop och fick han på rätt köl.
Tiden går och han kämpar på med vetande om mitt stöd, min familj börja behöva min fulla uppmärksamhet och barnen blir större och kräver mer tid. Vi glider isär och åren går.
Men vänskapen består.
Jag får höra att han gått ner sig riktigt i skiten och mitt hjärta gråter, but life still goes on!
Tills jag en dag springer på honom.......med barnvagn, han har blivit FAR!! Och hans lilla son har hjälpt honom att välja rätt sida .......och även fast vi inte pratat på ett par år så känner man att vänskapen sitter kvar.

Så idag är jag glad att vi stannade på tjej och kille som kompisarstadiet, tänk vad mycket som kunde blivit förstört annars!!!!

Ps han är idag stolt 2 barnspappa och jag en lika stolt vän ds

ps igen och jag är lyckligt gift och lycklig 6 barnsmamma och han en lika stolt vän ds

Inga kommentarer:

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!