Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

lördag 29 december 2007

Årskrönika....

Konstigt att alla nya år börjar med att man är bakfull.....har läst ett par bloggar om årskrönikor som börjar med 2007 startade med att jag var jävligt bakis!!!
Trots allt så började också mitt 2007 med baksmälla precis som för många andra.
Man blev fast anställd på Citibank i Barcelona, man träffade nya vänner som satte sina spår och som man inte glömmer!
Man tyckte att det var himla kallt i Barcelona och man trodde aldrig sommaren skulle komma. Livet rullade på och vi njöt av livet.
I mitten på sommaren talade barnen om att de längtade hem till Sverige och vi tog beslutet att flytta hem igen. Tittade i kartan för att se vart vi ville bo för vi ville absolut inte tillbaka till den stad vi flyttat från.........och lite med plunda och peka på kartan metoden blev det Örnsköldsvik! Och det är en helt underbar stad. Förutom att vi flyttade till ett hus som vi trodde var sååååååååååå underbart som visade vara en massa problem och mitt ute i ingenting.
Äldsta dotter flyttade också till Sverige från Barcelona i oktober och det var skönt att få hem henne.
Vi letade givetvis nytt boende för att kunna trivas och kunna leva normalt och har nu hittat drömlägenheten som får bli den positiva nystart av 2008 som jag behöver. Har ju varit på ett par arbetsintervjuer men blivit nobbad så jag spar jobbet till mitt positiva 2008!!!


Låter som ett väldigt tråkigt år, men jag kan garantera att det varit ett väldigt roligt och väldigt lärorikt år men jag är glad att jag kan lägga det till historien.

Ha ett riktigt gott nytt år!!!

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter inte långtråkigt åtmisntone ;). Har ju hänt massor. Förstår om det varit lärorikt. Händelserna i sig kanske känns trista. Hoppas 2008 visar att det lett till riktigt bra saker trots allt.
Ha ett riktigt gott och bra nytt år du med. (även om vi hörs innan ;))
Kram.

Anette sa...

beerbelly; detsamma och ja lärorikt till 100 procent och roligt. men vi hörs mer innan det nya goda. Kram

Peter Madison sa...

Du är en modig kvinna!

Gott nytt år på dig! Önskar dig en inte så fullt tung baksmälla första dan på det nya året!!

Kram kram!

Anette sa...

peter; nja modig vet jag inte, önskar jag vore, men jag är väl inte som alla andra svessons som är nöjd med man och barn utan jag vill framåt och utvecklas.
baksmälla får jag hoppas jag klarar mig utan för trots allt går flytten dagen efter nyårsdagen

Nat sa...

Låter inte alls tråkigt, snarare väldigt händelserikt.

Roligt att läsa en liten sammanfattning, så man hänger med lite bättre.

Kramar

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!