Om mig

Mitt foto
Jag är en tjej med glimten i ögat och kämpar på med vardagliga ting, som man, barn och hundar

onsdag 5 december 2007

Det är inte bara en dans på rosor att vara förälder

Ibland är det svårt att ha barn, man vill hela tiden deras bästa och de tror att man gör allt för att sätta käppar i hjulet för de.
Jag har ju ett antal barn i olika åldrar och är inte den ena i trotsåldern så är den andra det!
Som förälder har man ju ingen erfarenhet, man vet och fattar ingenting, att man själv har varit ung existerar inte, jag har ju alltid varit gammal!
Tröttsamt är det iaf, men jag vet att jag har mer roliga stunder än jobbiga med mina älsklingar, men ibland undrar man var får man kraften att orka vidare.
Jag vill absolut inte vara utan min skruttar, jag älskar de mer än livet självt.
Men jag måste väl ha rätt att ha krav utan att vara elak? Jag måste väl ha rätt att tycka att min åsikt ska respekteras? (I varje fall så länge de bor under mitt tak).

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Klart du ska ställa krav och sätta gränser.. det är åtminstone min uppfattning om vad en bra förälder ska göra.
Ha en bra kväll.

Anette sa...

beerbelly; då vet jag att jag är inne på rätt spår, ha en en trevlig kväll du med

Hoppas ni hittat hit

Jag har just flyttat från Blogg.se så att jag hoppas att alla mina läsare hittar hit istället, gamla som nya läsare är välkomna!